CEC Bank a reusit in anul 2016 sa isi mentina pozitia sase in topul bancilor din sistemul bancar romanesc, cu o cota de piata de 7,16% din total active bancare, in conditiile in care piata bancara din Romania a fost extrem de dinamica pe segmentul de achizitii si fuziuni (operatiuni care determina cresterea imediata a cotei de piata a bancilor achizitoare), precum si in conditiile in care unele banci din sistem au beneficiat de majorari ale capitalului social din partea actionarilor. 

Astfel, CEC Bank a incheiat anul 2016 cu o valoare totala neta a bilantului de 28.162,9 mil. lei, in crestere cu 2,4% fata de anul 2015.

In anul 2016, portofoliul de credite in sold aferent clientilor persoane juridice a crescut cu cca. 2,5%, in timp ce la nivelul sistemului bancar, acelasi indicator a inregistrat o scadere cu 1,4% fata de anul 2015. De asemenea, Banca si-a majorat si portofoliul de credite in sold acordate persoanelor fizice, care a inregistrat o crestere cu cca. 10% in anul 2016 fata de anul precedent. In ambele cazuri insa, cresterea reala a soldului aferent acestor credite a fost de cca. 12%, dar aceasta a fost diminuata  de operatiunile de reducere directa a valorii contabile brute a creditelor („write-off”).  

In ceea ce priveste volumul de credite noi acordate in anul 2016, acesta a crescut fata de anul 2015 cu 23,6%, in timp ce cresterea inregistrata de sistemul bancar a fost de 5,5%. Activitatea de creditare a inregistrat insa un ritm de crestere mult mai intens decat imaginea pe care o ofera soldurile din bilant, intrucat creditele acordate clientilor care activeaza in agricultura sunt acordate si rambursate integral in cursul anului, iar unele dintre creditele aprobate in anul 2016 si neutilizate pana la 31.12.2016 nu sunt reflectate in soldul bilantier. 

Continuand politica de sustinere a absorbtiei de Fonduri Europene, Banca a finantat pana la sfarsitul anului 2016 un numar de 37.183 proiecte eligibile pentru accesarea acestor fonduri, pentru care valoarea insumata a granturilor se ridica la peste 12.116 mil. lei. 

Soldul depozitelor atrase de la clientela nebancara a inregistrat in anul 2016 o crestere cu 1,7% fata de anul precedent, in conditiile in care Banca detine suficiente lichiditati si a aplicat o politica de temperare a atragerii acestor surse. Acest comportament al clientelei denota ca CEC Bank continua sa fie apreciata si perceputa in piata ca o banca sigura.  

In ceea ce priveste eficienta activitatii, CEC Bank se numara si in anul 2016, pentru al zecelea an consecutiv, printre bancile profitabile din sistemul bancar romanesc. Banca a obtinut un profit brut de 15,8 mil. lei, in pofida conditiilor generate de cresterea semnificativa a cheltuielilor cu ajustarile pentru deprecierea creditelor neperformante, necesare pentru conformarea la cerintele prudentiale recomandate de Banca Centrala Europeana si de Banca Nationala a Romaniei. 

Pe parcursul anului 2016, Banca a inregistrat o imbunatatire semnificativa a calitatii activelor. Rata expunerilor neperformante (NPE Ratio), calculata potrivit specificatiilor emise de Autoritatea Bancara Europeana (The EBA Methodological Guide - Risk Indicators and Detailed Risk Analysis Tools) a inregistrat la data de 31.12.2016 un nivel de 8,40%, in timp ce rata creditelor neperformante din imprumuturi si avansuri acordate clientilor persoane fizice, cu un nivel de 4,42%, reflecta o calitate ridicata a portofoliului de credite acordate persoanelor fizice. Calitatea activelor reflectata de indicatorii mentionati mai sus a continuat sa se imbunatateasca si pe parcursul anului 2017, Banca inregistrand la data de 30.04.2017 un nivel de 7,63% al ratei expunerilor neperformante, respectiv 4,1% pentru rata creditelor neperformante din imprumuturi si avansuri acordate persoanelor fizice. Rata expunerilor neperformante din credite si avansuri inregistreaza un nivel de 11,7% la data de 30.04.2017, in scadere cu 0,28 p.p. fata de nivelul inregistrat la data de 31.12.2016. 

Nivelul ratei fondurilor proprii totale de 14,88% la data de 31.12.2016 reflecta o utilizare eficienta a capitalului. Din punct de vedere calitativ, fondurile proprii ale Bancii au fost constituite integral din fonduri proprii de nivel I de baza. 

Numarul total de clienti persoane fizice si juridice a crescut in anul 2016 fata de anul precedent, dovada a diversificarii paletei de produse si servicii a Bancii, precum si a imbunatatirii permanente a calitatii acestora. Banca ofera clientilor sai persoane fizice si persoane juridice intreaga gama de produse si servicii ale unei banci comerciale universale, cum ar fi: credite, inclusiv sindicalizari, operatiuni documentare, factoring, depozite, carduri, Internet Banking, Mobile Banking etc.   

„Conform misiunii asumate, CEC Bank continua sa sustina cu precadere IMM-urile, agricultura si administratiile publice locale. O atentie deosebita este acordata cofinantarii proiectelor finantate din fonduri europene. Pentru anul 2017 ne-am propus o crestere a activitatii, in special in zona creditarii, cu impact vizibil asupra cresterii eficientei. La data de 30.04.2017 Banca a obtinut un profit brut de cca. 91 mil. lei, in linie cu obiectivele asumate”, a declarat domnul Radu Gratian Ghetea, Presedinte Director-General CEC Bank.