
Securitatea datelor și tranzacțiilor
CEC Bank a implementat mecanisme antifraudă și sisteme de securitate informatică pentru a-și proteja clienții și propriile sisteme de atacuri.
Mai jos găsești informații utile despre cum să-ți protejezi banii și cum să eviți diverse capcane.
Alte exemple de fraudare online
Ai primit o OFERTĂ INCREDIBILĂ, prin care ți se promit CÂȘTIGURI FOARTE MARI dacă INVESTEȘTI O SUMĂ MICĂ? NU comunica DATELE BANCARE (număr card – total sau parțial, CVV, PIN, data expirare card; coduri de acces și PIN pentru serviciile de tip MOBILE / INTERNET BANKING) sau PERSONALE (date CI, poze CI, poze de tip selfie, adresa de email, număr de telefon, etc) - cel care ți le cere este FRAUDATORUL.
“Promisiuni de câștiguri prin investiții în crypto, acțiuni sau dividende? Daca oferta vine din social media sau alte anunțuri, videoclipuri online, este probabil o fraudă! Nu trimite bani și nu furniza date personale!”
Nu deveni victima unei scheme de fraudă de tipul “Investiții false”. Promisiunile unor câștiguri mari cu risc minim fără a avea la dispoziție documentația oficială pot fi semnele unei scheme de fraudă. Asigură-te că firma de investiții estre reglementată de către autorități, nu furniza date bancare/personale/financiare la solicitarea unor persoane străine care se recomanda drept “brokeri”.
Ai primit un mesaj cu un CONT NOU de la partenerul de afaceri pentru a transfera bani? Verifică-l prin DISCUȚIE cu partenerul (telefon / apel video) – e posibil ca noul cont să aparțină FRAUDATORULUI, iar adresa de email de la care ai primit noul cont să fie compromisă.
“Ai primit un e-mail de la un furnizor care îți cere să efectuezi plata într-un alt cont? Verifica întotdeauna direct cu furnizorul folosind datele de contact deja cunoscute, altele decât adresa de e-mail, posibil impersonată! Verifică adresa de e-mail de la care a fost primită factura, posibil modificată cu alt număr de cont! Nu face plăți fără confirmare!”
TE-A CONTACTAT (mesaj prin Whatsapp) o persoană din lista ta de prieteni care ÎȚI CERE BANI împrumut? NU TRANSFERA BANII tăi înainte de a verifica prin apel telefonic / apel video (fără WhatsApp) cu prietenul tau – e posibil sa fie FRAUDATORUL.
DOREȘTI SĂ CUMPERI un produs / serviciu de la o persoană / de pe un site și TE-A CONTACTAT (email / SMS / Whatsapp / OLX) o persoană necunoscută care îți transmite SĂ-I TRANSFERI BANI sau să-i DAI DATELE CARDULUI pentru ca tu să încasezi bani? NU TRANSFERA BANII tăi înainte de a verifica dacă produsul / serviciul este real și NU comunica DATELE BANCARE (număr card – total sau parțial, CVV, PIN, data expirare card) - cel care ți le cere este FRAUDATORUL.
Datele cardului le utilizezi doar PENTRU A FACE PLĂȚI – pentru a încasa sume, se comunică doar contul IBAN.
Ai primit un link pentru a descărca o aplicație pe telefon de tip ANYDESK, TEAMVIEWER, Airdroid? Nu da curs, odată instalată, aplicația va permite accesul la toate datele tale din telefon!
Nu permite accesul la calculator prin aplicații de la distanță!
Fiți atenți la orice mesaj de tip pop-up nesolicitat care apare pe dispozitivul dvs. și care vă avertizează asupra unei posibile probleme tehnice.
Cum identifici o tentativă de fraudă
Pentru protecția clienților în mediul online, CEC Bank folosește instrumente care ajuta la identificarea cât mai rapidă a tentativelor de fraudă și acționează pentru eliminarea rapidă a paginilor web false care sunt create cu scopul de a induce în eroare clienții Băncii.
Te rugăm să ni te alături și să ne semnalezi orice mesaj care ți se pare suspect pe adresa integritate@cec.ro urmând instrucțiunile de mai jos.
- Comunicarea oficială CEC Bank este trimisă întotdeauna de la o adresa de tipul: @cec.ro.
- Nu folosim niciodată @gmail, @yahoo sau alte servicii gratuite de e-mail pentru a trimite e-mailuri.
- Nu trimitem niciodată la un alt site web decât al nostru www.cec.ro.
Ai primit un astfel de e-mail:
Trimite e-mailul suspect într-un mesaj nou la integritate@cec.ro ca atașament.
- De pe un dispozitiv de tip desktop, poți folosi funcția drag & drop pentru a trimite emailul original ca atașament.
De pe un dispozitiv mobil, poți forwarda mailul inițial.
Pentru a putea acționa împotriva mesajului fraudulos, avem nevoie de headerele complete ale emailului. Acestea nu sunt incluse dacă ne dai forward, și de aceea este nevoie de emailul original sub formă de atașament. Poți folosi funcția drag&drop.
- Raportează mesajul ca spam în aplicația ta de e-mail, astfel încât furnizorul tău de e-mail să poată lua măsurile corespunzătoare.
SMS-ul primit de tine conține elemente de mai jos:
- O adresă URL scurtată, de ex. începând cu https://bit.ly/ pentru a ascunde destinația finală a link-ului.
- Numărul expeditorului nu este vizibil, în schimb găsești un nume generic precum „Credit”.
- Numărul de telefon începe cu un prefix de țară, în afara teritoriului României.
Trimite o captură de ecran a SMS-ului suspect la integritate@cec.ro, include și numărul de telefon suspect în mesaj.
Contul de Social Media care te-a abordat conține elemente de mai jos:
- Îi lipsește un semn de verificare (de exemplu, nu există logo-ul CEC Bank) sau o imagine de profil neadecvată și o imagine de fundal.
- Încearcă să continue comunicarea printr-un canal criptat, cum ar fi WhatsApp.
- Este destul de nou.
- Oferă servicii care nu se află în oferta CEC Bank, nebancare.
Te rugăm să raportezi contul de social media/destinația postării (URL) sau numărul de telefon la integritate@cec.rosau contul/postarea direct pe canalul de socializare https://www.facebook.com/cecbank/.
Contactează-ne dacă suspectezi o fraudă
Telefonic
Call Center
Program Luni-Duminică: 07:00 - 22:00
0 800 800 848 (Gratuit, disponibil pentru apeluri din România)
021 202 50 00 021 202 50 50 (Numere cu tarif normal, apelabile din orice rețea din România sau din străinătate)
Card furat/ pierdut (linie telefonică disponibilă 24/7)
Centrală telefonică
Alte mijloace de contact
Poștă:
Calea Victoriei nr. 13, camera S 01, sector 3, București (Registratura Centralei CEC Bank)
Direct în agențiile CEC Bank:
Vezi harta unităților
Formulare de contact online:
Email:
La ce să fii atent!
Îți prezentăm în cele ce urmează cele mai recente metode de fraudare online. Verifică expeditorii, verifică linkurile și atașamentele pe care ești îndemnat să le deschizi. Și nu completa niciodată datele cardului pe site-uri de care nu ești sigur.

Prevenția fraudelor! Protejează-te de fraudele online!
Evită să devii victima atacurilor de phishing!
NU da nimănui datele de pe card și nu le introduse pe site-uri suspecte
NU deschide link-uri și e-mail-uri de la necunoscuți
NU descărca documente fără să verifici sursa

Atenție la atacurile de phishing!
Dacă primești astfel de notificări, nu răspunde! Acesta nu este un mail trimis de bancă!

Smishing - Phishing prin SMS (mesaje SMS și WhatsApp)
Mesaje care solicită accesarea unui link pentru diverse situații: câștigarea unui premiu, participarea la tombole, încasarea unei sume de bani, cumpărarea unui produs, efectuarea unui transfer către un prieten etc.
NU accesa niciodată link-uri primite pe WhatsApp Messsenger prin care cumpărătorul din platforma de vânzare încearcă să te contacteze.

Atenție la mailurile suspecte!
Evită să devii victima atacurilor de phishing! Nu deschide fișierele din mailuri suspecte: ex. ”copie ordin de plată”, dacă nu așteptai un astfel de email. Verifică expeditorul!

Tentative de fraudă pentru anunțurile olx
Fraudatorii se arată interesați de un anunț și îți propun să încasezi banii prin curier sau olx, cu link către un site pe care să introduci datele cardului. Este o tentativă de fraudă! Nu-i da curs!

Mailuri care impersonează tranzacții bancare
Dacă primești mailuri cu confirmare plată/ordin de plată din partea unor companii/bănci cu care nu colaborezi direct, nu deschide atașamentele. Circulă astfel de mailuri prin care se transmit fișiere malware.