Securitatea datelor și tranzacțiilor

CEC Bank a implementat mecanisme antifraudă și sisteme de securitate informatică pentru a-și proteja clienții și propriile sisteme de atacuri. 

Mai jos găsești informații utile despre cum să-ți protejezi banii și cum să eviți diverse capcane.

 

Cele mai multe tentative de fraudă online sunt de tip phishing

Frauda online sau actul de tip phishing este o modalitate de păcălire a victimelor cu scopul de confirmare/colectare de date sau de a obține bani ilegal. Este important să fii vigilent deoarece poți primi aceste mesaje prin diverse canale, de la e-mail, SMS, rețele sociale, apeluri telefonice de la persoane care pretind a fi angajați ai băncii sau intermediari din partea băncii sau a altor instituții renumite etc.

La ce să fii atent!

Îți prezentăm în cele ce urmează cele mai recente metode de fraudare online. Verifică expeditorii, verifică linkurile și atașamentele pe care ești îndemnat să le deschizi. Și nu completa niciodată datele cardului pe site-uri de care nu ești sigur.

 

atac phishing

Site fals - înselător

Atacatorii se folosesc de identitatea vizuală a băncii, copiind elementele de brand, pentru a crea clone după site-urile oficiale, pe care ulterior le folosesc pentru a trimite email-uri capcană, prin care te îndeamnă să-ți introduci datele bancare. Verifică mereu adresa expeditorului, dar mai ales adresa site-ului! Vezi detalii

fraude olx

Tentative de fraudă pentru anunțurile olx

Fraudatorii se arată interesați de un anunț și îți propun să încasezi banii prin curier sau olx, cu link către un site pe care să introduci datele cardului. Este o tentativă de fraudă! Nu-i da curs!

Vezi detalii

 

 

mailuri atasamente suspecte

Mailuri care impersonează tranzacții bancare

Dacă primești mailuri cu confirmare plată/ordin de plată din partea unor companii/bănci cu care nu colaborezi direct, nu deschide atașamentele. Circulă astfel de mailuri prin care se transmit fișiere malware.

Vezi detalii

Cum sa te protejezi

Nu da curs mesajelor suspecte, indiferent de forma sub care le primești. Vezi mai jos detalii la care să fii atent pentru a te feri de capcane. Îți reamintim că banca nu te va contacta niciodată pentru a-ți cere să confirmi useri și parole. În schimb, îți vom cere date personale pentru a-ți confirma identitatea atunci când ne contactezi tu.

 

icon atentie

Atenție la emailuri: și mesaje: 

Verifică expeditorul - vei descoperi că adresele de email doar seamană și nu sunt cele oficiale. Fii atent la greșeli de redactare frecvente în cazul phishing-ului

icon mesajeri securitate

Atenție la atașamente: 

Evită să accesezi link-uri sau atașamente din e-mail-uri suspeccte. Folosește o soluție de securitate (antivirus) actualizată

icon telefon card

Protejează-ți datele

Nu transmite nimănui datele cardurilor tale: număr card, CVV, PIN, useri și parole. Nu confirma tranzacții cu cardul pe care nu le-ai inițiat tu

Contactează-ne dacă suspectezi o fraudă

 

Telefonic

Telverde (linie telefonică disponibilă 24/7)

0 800 800 848

 

Centrală telefonică

021 311 11 19 021 205 50 00 021 312 34 65

 

Card furat/ pierdut (linie telefonică disponibilă 24/7)

021 315 93 32 021 314 71 00

 

Alte mijloace de contact

Poștă:
Calea Victoriei nr. 13, camera S 01, sector 3, București (Registratura Centralei CEC Bank)

 

Direct în agențiile CEC Bank:
Vezi harta unităților

 

Formulare de contact online:

Alege în funcție de situație