Principalele responsabilitati:
- Urmareste si recupereaza creantele Bancii pe segmentul clientilor IMM, fata de care Banca inregistreaza expuneri neperformante;
- Identifica modalitatile optime de recuperare a creditelor neperformante, pe segmentul specific de clientela PJ, si ulterior asigura implementarea acestora;
- Propune strategia de lucru pentru fiecare caz de credit neperformant in parte, luand in calcul inclusiv redresarea situatiei economico-financiare a debitorilor si a preintampinarii aparitiei sau reaparitiei intarzierii in rambursarea creditului;
- Efectueaza analize de oportunitate asupra masurilor de recuperare/strategiilor identificate si propuse (negocieri cu tertii pentru valorificari de garantii si de creante, restructurari, reorganizari judiciare, preluare active in contul creantei, etc);
- Negocieri cu debitorii si tertii garanti pentru identificarea de solutii amiabile de recuperare a creantelor Bancii;
- Propune declararea exigibilitatii anticipate a contractelor de credit si demararea procedurilor judiciare pentru recuperarea creantelor;
- Colaboreaza cu practicienii in insolventa, executorii judecatoresti, creditorii inscrisi la masa credala, terti investitori, etc., in vederea optimizarii deciziilor/strategiilor si maximizarii gradului de recuperare a creantelor;
- Colaboreaza cu directiile de specialitate din Banca, in vederea asigurarii suportului necesar implementarii deciziilor si a propriilor strategii;
- Analizeaza impreuna cu directiile de specializate din Banca, punctele de pe ordinea de zi a sedintelor Adunarii Creditorilor sau Comitetului Creditorilor pentru debitorii/ tertii garanti pentru care a fost deschisa procedura insolventei si formuleaza propuneri pe care le inainteaza nivelului de competenta de aprobare corespunzator;
- Elaboreaza orice situatie/informare cu privire la portofoliul de credite restante si neperformante, solicitata de conducerea Bancii.
Cerinte minime de ocupare a postului:
- Studii superioare, preferabil studii juridice/ economice;
- Experienta de minim 2 ani in domeniul specific de activitate si 3 ani vechime in munca;
- Experienta relevanta in activitatea de monitorizare/ recuperare expuneri PJ;
- Cunoasterea legislatiei bancare;
- Bune abilitati de comunicare si relationare;
- Capacitatea de planificare si prioritizare a sarcinilor, de organizare si rezolvare de probleme;
- Spirit analitic; orientare catre detaliu;
- Responsabilitate, integritate, confidentialitate;
- Cunostinte de operare PC;
- Cunoasterea unei limbi straine de circulatie internationala si/ sau cursuri de specialitate, urmate in tara sau in strainatate, constituie avantaje.
Candidatii interesati de aceasta oportunitate si care satisfac cerintele de mai sus pot transmite un CV insotit de o scrisoare de intentie pe adresa de e-mail: recrutare@cec.ro, pana la data de 21 aprilie 2021.