Pentru îmbunătățirea experienței dumneavoastră de navigare, acest site folosește cookies.
Orice prelucrare a datelor personale se va face doar în baza acordului dumneavoastră.
Vă puteți schimba opțiunea în orice moment, prin modificarea setărilor în browserul dumneavoastră.

vizual_cec_pay.png

I. Inrolare card

Pentru inregistrarea in aplicatia CEC Pay primul pas este crearea contului fiind necesar in acest caz ca utilizatorul sa ofere urmatoarele informatii obligatorii: numele si prenumele; adresa de e-mail, validata prin introducerea codului primit prin SMS; nume de utilizator (nickname) si parola care se doreste a fi utilizata; datele cardului implicit (numar card, data expirare). Nu pot fi create mai multe conturi avand acelasi card implicit atasat si/sau aceeasi adresa de e-mail.

Dupa ce ai fost identificat in baza informatiilor mentionate mai sus, ca fiind client CEC Bank titular de card, pentru a adauga cardurile in CEC Pay este necesar sa introduci manual datele cardului - numarul cardului, numele si prenumele titularului (asa cum apar pe card), data expirarii cardului si codul CVV (codul din 3 cifre de pe verso-ul cardului) pentru fiecare dintre cardurile pe care vrei sa le utilizezi in aplicatie. Pentru validarea inrolarii cardului, utilizatorul poate opta fie pentru primirea unui cod prin SMS pe numarul de telefon declarat la momentul deschiderii relatiei de afaceri cu CEC Bank sau al actualizarii datelor in sistemul Bancii, fie poate suna la numarul de telefon mentionat in aplicatie.

In cazul cardurilor de persoana juridica, emise pe numele utilizatorilor, codul pentru validarea cardului va fi trimis pe numarul de telefon al utilizatorului de card, inregistrat ca atare in sistemul Bancii.
Daca nu ai primit codul OTP (One Time Password) din prima incercare, poti selecta optiunea Retrimiteti-mi codul, optiune valabila pentru 3 incercari consecutive. Daca in continuare nu il primesti, ne poti contacta oricând pentru verificarea numarului de telefon, la numerele de telefon (04021) 202.69.99 / 315.71.00, numere apelabile din orice retea nationala, fixa sau mobila.
Dupa introducerea codului primit prin SMS (OTP), daca totul este in regula vei vedea un ecran de confirmare, unde ti se va spune ca tokenizarea cardului s-a facut cu succes. De asemenea vei primi un e-mail prin care se confirma inrolarea cardului in aplicatie.
Daca totul pare in regula, dar totusi nu poti sa inrolezi cardul, te sfatuim sa verifici urmatoarele aspecte:
  • cardul sa fie activ si in perioada de valabilitate;
  • datele solicitate sa fie introduse corect;
  • codul OTP introdus sa fie corect.
Pentru telefoanele cu sistem de operare Android, pentru efectuarea platilor contactless (NFC), adaugarea cardului si validarea acestuia conduc la alocarea unui token de plata (numar de card virtual alternativ) pentru cardul respectiv, ultimele 4 cifre ale acestuia putând fi vizualizate in setarile aferente cardului. Aceste ultime 4 cifre vor aparea pe chitanta eliberata de terminal, in urma platilor efectuate cu cardul.
Cardul prestabilit de plata este cardul cu care vei plati la comercianti, atunci când apropii telefonul de POS, daca ai ales sa platesti cu telefonul deschis. Daca ai mai multe carduri inregistrate in CEC Pay si vei dori sa platesti cu un alt card, inainte de a face plata este nevoie sa selectezi cardul dorit si apoi de a apasa butonul Plata in magazin. Primul card selectat pentru inrolare in CEC Pay este setat in mod automat ca fiind cardul prestabilit de plata. Ulterior, poti seta oricare dintre carduri ca fiind card prestabilit de plata, oricând pe parcursul perioadei de utilizare a aplicatiei, accesând butonul de setari aferent, respectiv Plata in magazin/Card prestabilit.
Ai oricând posibilitatea de a elimina un card din aplicatie, accesând optiunile aferente, respectiv Editare card/Stergere card. Ulterior, daca vrei sa il reintroduci, este necesar sa il inrolezi din nou. Stergerea din aplicatie nu reprezinta blocarea cardului fizic.
Da, poti inrola mai multe carduri in CEC Pay. Din ecranul principal al aplicatiei, acceseaza icon-ul din dreapta sus si urmeaza procesul de inrolare a cardului.
Aplicatia nu salveaza decât ultimele 4 cifre din numarul de card, data de expirare si numele posesorului de card. Nu se salveaza niciodata numarul complet al cardului si CVV-ul acestuia.
Tranzactiile vor fi autorizate prin metoda de securizare/deblocare a telefonului: parola, amprenta, model sau o alta metoda de securizare oferita de telefon.
Daca blochezi cardul fizic, nu il vei putea folosi nici pentru plata din aplicatie.
Daca iti expira cardul fizic, nu il vei mai putea folosi nici in CEC Pay.
Nu, PIN-ul va fi metoda de securizare/deblocare a telefonului, care poate fi, in functie de optiunea aleasa - PIN, amprenta, model etc si difera de PIN-ul cardului fizic.
Daca iti schimbi cardul fizic va fi nevoie sa il inrolezi din nou in aplicatie.

II. Plata cu telefonul

Dupa ce ti-ai inrolat cardurile, poti plati contactless prin intermediul tehnologiei NFC cu oricare dintre ele! Iti poti alege tipul de plata care ti se potriveste. Din meniul Setari, alege optiunea Setari de plata si vei descoperi cele doua posibilitati:

  • Plata cu ecranul deschis: deblochezi telefonul, il apropii de terminal, te autentifici cu metoda aleasa, si gata! Ai efectuat plata cu cardul prestabilit.
  • Daca doresti sa platesti cu un alt card decat cel prestabilit nu trebuie decat sa accesezi aplicatia, sa selectezi cardul cu care doresti sa faci plata, apropii telefonul de terminal si gata! Ai efectuat plata cu cardul respectiv.
Nu, autentificarea se realizeaza cu metoda aleasa la momentul deblocarii telefonului cu care efectuezi plata.
Da, recomandarea noastra este sa ai conexiune la internet atunci când folosesti aplicatia CEC Pay pentru plata. Totodata, exista posibilitatea de a face plati si daca te afli intr-un loc fara conexiune la internet, pentru maximum 10 tranzactii.
Poti plati cu telefonul in orice magazin din tara sau strainatate, care are un terminal (POS) contactless si afiseaza simbolul specific.
Nu, CEC Bank nu percepe comisioane pentru platile cu telefonul.
Trebuie doar sa te asiguri ca CEC Pay este aplicatia implicita folosita si sa deblochezi telefonul prin metoda de autentificare aleasa. Setarea CEC Pay ca aplicatie implicita se poate face fie direct din aplicatie la momentul instalarii, fie ulterior din meniul telefonului cu sistem de operare Android.
Limitele de plata difera in functie de tipul cardului pe care il ai. Valoarea platii efectuate cu telefonul este inclusa in plafoanele de plati la comercianti, setate pentru cardurile fizice.
Dupa inrolarea cu succes a unui card, aplicatia te va intreba daca doresti ca CEC Pay sa devina aplicatia principala (default) de plata. Folosind butonul Inlocuire iti dai acordul ca CEC Pay sa devina aplicatia principala de plata. In cazul in care nu iti vei da acordul, platile cu telefonul mobil se vor efectua din aplicatia implicita de plata.
Da, vei putea face plati doar daca functia NFC din setarile telefonului este pornita.
Accesezi aplicatia autentificandu-te prin metoda aleasa, alegi cardul pentru care doresti vizualizarea istoricului tranzactiilor si alegi optiunea "Tranzactii". De asemenea, poti vizualiza soldul disponibil al cardului pentru orice card inrolat in CEC Pay.
Daca totul pare in regula, dar totusi nu poti plati, te sfatuim sa te asiguri de urmatoarele aspecte:
  • Daca POS-ul la care incerci sa platesti este contactless;
  • Daca telefonul tau are functionalitatea NFC pornita;
  • Daca CEC Pay e setata ca aplicatie principala de plata;
  • Daca husa telefonului tau nu este prea groasa si blocheaza undele NFC. Incearca sa scoti husa sau sa apropii telefonul de POS din alt unghi;
  • Daca ai conexiune la internet;
  • Daca ai deblocat telefonul cu metoda aleasa PIN, amprenta, model etc. inainte de a incerca;
  • Daca eroarea aparuta pe POS nu iti indica exact problema.
In cazul in care ai verificat toate aspectele de mai sus si, in continuare, plata nu functioneaza, contacteaza-ne la numerele de telefon (04)021 202.69.99 / 315.71.00, numere apelabile din orice retea nationala, fixa sau mobila.

III. Transferuri

Poti transfera bani prin CEC Pay catre alti clienti CEC Bank, catre clientii altor banci din tara sau catre clientii bancilor din anumite tari (Italia, Spania, Franta, Germania, Marea Britanie, Scotia, Irlanda, Tara Galilor, Olanda, Belgia, Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda, Austria), parcurgând urmatorii pasi:
  • Selectezi optiunea de transfer de bani, respectiv Trimite;
  • Din pagina nou deschisa completezi suma si numarul de card al persoanei careia doresti sa ii trimiti bani;
  • Iti dai acordul cu privire la operatiune si comisionul bancar aplicat, prin confirmarea operatiunii.
In calitate de Initiator al operatiunii (platitor) vei fi instiintat printr-o notificare push primita pe telefonul de pe care ai initiat operatiunea sau prin e-mail functie de tipul de alerte setat.
Poti cere bani unei persoane parcurgând urmatorii pasi:
  • Selectezi optiunea de transfer de bani, respectiv Primire;
  • Din pagina nou deschisa completezi numarul de telefon al persoanei de la care doresti sa primesti bani;
  • Introduci suma de bani solicitata.
Platitorul, client CEC Bank, client al altei banci din tara sau client al anumitor banci din strainatate, este notificat prin SMS cu privire la suma in asteptare la plata. Mesajul SMS se transmite la numarul de telefon selectat de tine. SMS-ul contine un link care directioneaza utilizatorul catre aplicatia prin care poate finaliza transferul. Utilizatorul poate vizualiza detaliile tranzactiei direct in mediul dedicat.
Da, transferurile (trimitere de bani, cerere de bani) sunt limitate prin praguri zilnice pe card, atât ca suma, cât si ca numar de tranzactii:
  • pentru transferurile nationale: minim 10 lei/tranzactie, maxim 4500 de lei/zi/card si maxim 6500 lei/luna/card, maxim 5 tranzactii/zi/card si maxim 15 tranzactii/luna/card;
  • pentru transferurile internationale: minim 10 lei/tranzactie, maxim 4500 de lei/zi/card si maxim 6500 lei/luna/card, maxim 10 tranzactii/zi/card si maxim 20 tranzactii/luna/card.
Transferurile (trimitere de bani, cerere de bani) sunt comisionate astfel:
  • Platile efectuate intre cardurile emise de CEC Bank sunt gratuite;
  • Platile efectuate din cardurile de debit catre cardurile emise de alte banci din tara si strainatate sunt comisionate cu 3 lei per tranzactie;
  • Platile efectuate din cardurile de credit catre cardurile emise de alte banci din tara si strainatate sunt comisionate cu 7 lei per tranzactie;
  • Incasarile sunt gratuite.
Utilizatorul este informat pentru fiecare tranzactie asupra valorii comisionului fiind necesar acceptul clientului in acest sens.
Transferul se efectueaza instant pentru cardurile de debit, 24/7, dupa operatiunea de confirmare a beneficiarului/platitorului.
Poti vizualiza transferurile, precum si statusul acestora in sectiunea “Tranzactii”, in functie de sistemul de operare - Android/IOS.

IV. Detalii card

Selecteaza cardul dorit si vei putea vizualiza soldul disponibil sub vizualul cardului. In cazul in care nu se afiseaza de prima data incearca un refresh.
Selecteaza cardul dorit si apoi selecteaza “Tranzactii” pentru a vizualiza istoricul ultimelor 30 tranzactii efectuate.

V. Alte optiuni

Prin aplicatia CEC Pay, utilizatorii de card vor putea sa efectueze urmatoarele setari suplimentare:
  • vizualizarea detaliilor cardurilor adaugate si tranzactiile efectuate cu aceste carduri, inclusiv soldul acestora;
  • setarea primirii de alerte pentru tranzactiile efectuate cu cardurile fizice si cu cardurile inrolate in aplicatie;
  • restrictionarea anumitor tipuri de tranzactii (ATM/MFM, international, online);
  • restrictionarea tranzactiilor peste o anumita valoare;
  • suspendarea tuturor tranzactiilor efectuate cu cardul pana la reactivarea acestuia (card ratacit etc).
Utilizatorul cardului inrolat in aplicatie va primi notificari prin e-mail atat pentru efectuarea acestor modificari cat si pentru alte tipuri de modificari care afecteaza contul sau cardul inrolat in aplicatie.
Daca ai card emis pe numele companiei, poti sa efectuezi urmatoarele operatiuni:
  • Plati cu cardul adaugat in CEC Pay, daca ai telefon cu sistem de operare Android;
  • Transferuri de bani catre alt card;
  • Vizualizarea istoricului ultimelor 30 tranzactii;
  • Vizualizarea detaliilor cardurilor adaugate si tranzactiile efectuate cu aceste carduri, inclusiv soldul acestora;
  • Setarea primirii de alerte pentru tranzactiile efectuate cu cardurile fizice si cu cardurile inrolate in aplicatie;
  • Restrictionarea anumitor tipuri de tranzactii (ATM/MFM, international, online);
  • Restrictionarea tranzactiilor peste o anumita valoare;
  • Suspendarea tuturor tranzactiilor efectuate cu cardul pana la reactivarea acestuia (card ratacit etc).
Utilizatorul cardului inrolat in aplicatie va primi notificari prin e-mail atat pentru efectuarea acestor modificari cat si pentru alte tipuri de modificari care afecteaza contul sau cardul inrolat in aplicatie.