1. Ce este CEConline?

Un serviciu de Internet Banking pus la dispoziție de CEC Bank, care îți asigură accesul la produsele și serviciile noastre bancare 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână. Poți să efectuezi diverse operațiuni bancare, de la birou, de acasă sau de oriunde în lume. Tot ceea ce îți trebuie este un PC și o conexiune internet. Câștigi timp, bani și confort.

2. Cum obțin acces la CEConline? Vreau și eu! Cum fac, cât plătesc?

Pentru a utiliza acest serviciu trebuie în primul rând să ai un cont curent în lei deschis la una din sucursalele/agențiile CEC Bank. Completează contractul pentru utilizarea serviciului de Internet Banking - CEConline și cererea de acces/modificare acces la serviciul de Internet Banking - CEConline. Vei primi numele de utilizator și vei alege o metodă de autentificare și autorizare cu care vei avea acces 24 de ore din 24 la produsele și serviciile băncii. Se reține un abonament lunar, conform tarifului de speze si comisioane (iar in cazul unui dispozitiv de tip digipass se va reține și o garanție). Mai mult, toate operațiunile efectuate prin CEConline beneficiază de o reducere a comisioanelor cu 60% față de tarifele operațiunilor de la ghișeu.

3. Ce avantaje am dacă folosesc CEConline?

Mobilitate: acces de la orice legătura Internet
Securitate: același grad de protecție ca și sistemul informatic al băncii
Economisirea timpului: timp de procesare considerabil redus
Costuri implicit mai mici per tranzacție: comisioane mai mici cu 60% decât la ghișeele băncii 
Disponibilitate: non stop de la orice dispozitiv conectat la Internet

4. Cum este protejată transmiterea informațiilor între tine și Bancă? Sunt sigure tranzacțiile? Care sunt garanțiile?

- comunicația client-bancă este criptată folosind protocolul SSL 3.0 128 biti; 
 - dispozitivul digipass, token-ul sub formă de card bancar și aplicația eToken CEC Bank sunt protejate de un cod PIN, necesar pentru autentificarea în Internet Banking; 
 - accesul utilizatorilor se face pe baza unui nume de utilizator și a unui cod unic generat de către metoda de autentificare și autorizare aleasă (digipass/ token sub formă de card bancar/ aplicația eToken CEC Bank);
 - semnarea digitală a tranzacțiilor se face tot cu codul generat de către metoda de autentificare și autorizare aleasă, pentru a asigura non-repudierea;
 - securitatea sistemului este marită prin măsurile de protecție a rețelei cu dispozitive firewall; 
 - sistemul deconectează automat un utilizator după 10 minute de inactivitate; 
 - blocarea automată a digipass-ului/token-ului sub formă de card bancar după 3 încercări greșite de a introduce codul PIN.
-  blocarea automată a utilizatorului după 3 încercări nereușite de logare în aplicație.

5. Cum se face identificarea personală?

Identificarea personală se face pe baza numelui de utilizator și a codului de acces. Numele de utilizator este ales de dumneavoastră și poate consta într-un șir de maximum 8 caractere alfa numerice și/sau cifre. În cazul dispozitivului digipass, codul de acces este format din 6 caractere hexazecimale (cifre de la 0-9 și litere de la A-F, b si d fiind singurele litere mici, pentru a nu se confunda cu cifrele 0 și 8). În cazul token-ului sub formă de card bancar și a aplicației eToken CEC Bank, codul de acces este format din 6 cifre.

6. Ce este dispozitivul de autentificare?

Un dispozitiv de autentificare este un dispozitiv care calculează o parolă dinamică, cunoscută și sub numele de "one time password", cu ajutorul căreia un utilizator al aplicației de Internet Banking a CEC Bank se autentifică pentru accesul în sistem și autorizează operațiunile ordonate prin intermediul aplicației. Această parolă este generată folosind algoritmul criptografic 3DES și este valabilă pentru un timp limitat. Dispozitivul este protejat de către un cod de acces, denumit PIN (Personal Identification Number). Numai cunoscând acest cod vei putea genera parola folosită în aplicația Internet Banking.

7. Ce este eToken CEC Bank?

eToken CEC Bank este aplicația de tip mobile token, publicată pe App Store și Google Play Store, care facilitează autentificarea utilizatorului în "CEConline" și autorizarea tranzacțiilor din aplicația de Internet Banking. Pentru utilizarea aplicației eToken CEC Bank este necesară descărcarea și instalarea acesteia de către utilizator pe un terminal mobil de tip smartphone cu sistem de operare Android minim versiunea 4.x sau iOS minim versiunea 8.x, nealterat (NU sunt suportate dispozitive Jailbreak sau root!) cu conexiune la Internet. Pentru activarea aplicației eToken CEC Bank se vor introduce de către utilizator codurile primite prin SMS după depunerea cererii în orice agenție CEC Bank.

8. Ce este PIN-ul?

Numărul Personal de Identificare (PIN/ Personal Identification Number) în cazul dispozitivului digipass și al token-ului sub formă de card bancar este un cod format din 4 cifre care protejează dispozitivele de autentificare și autorizare securizată. Acest cod se stabilește de către client la primirea dispozitivului digipass/ token sub formă de card bancar și poate fi schimbat ulterior. Codul PIN, în cazul aplicației eToken CEC Bank, este un cod între 6-8 cifre stabilit de client, necesar pentru autentificarea în aplicație. Acesta poate fi schimbat de utilizator ori de câte ori consideră necesar.

IMPORTANT! Pentru a asigura securitatea tranzacțiilor, îți recomandăm să NU scrii codul PIN într-un loc vizibil și cu atât mai puțin pe dispozitivul de autentificare.

9. Cum schimb PIN-ul?

În cazul dispozitivului digipass, după ce acesta generează codul de acces format din 6 caractere alfa numerice, se ține apăsat butonul marcat cu triunghi pentru câteva secunde. Pe ecran va apărea mesajul “NEW PIN” după care trebuie introdus noul PIN dorit. După introducerea celor 4 cifre, pe ecran apare mesajul “PIN CONF” și va trebui repetat noul PIN. În cazul în care se introduce a doua oară același PIN nou, mesajul va fi “NEW PIN CONF” și acesta va fi PIN-ul care îți va proteja de acum înainte dispozitivul digipass. În caz contrar, mesajul va fi “FAIL” și va trebui repetată procedura de mai sus pentru schimbarea PIN-ului.

În cazul token-ului sub formă de card bancar, după ce se apasă pe butonul “ON/OFF”, se introduce PIN-ul curent, se apasă pe butonul OK, apoi după afișarea mesajului “SELECT” pe butonul ”0” (zero)/”CHGPIN”. După afișarea mesajului “NEW PIN” se introduce un cod PIN de 4 cifre și apoi se apasă pe butonul OK. După afișarea mesajului “CONFIRM”, se reintroduce codul PIN pentru confirmare și apoi se apasă pe butonul OK. Dacă este corect, apare mesajul “SUCCESS”. Dacă a doua oară (pentru confirmare) se introduce un cod PIN ce nu este identic cu primul, apare mesajul “FAILURE” și imediat “NEW PIN”, iar procesul descris mai sus trebuie reluat.

În cazul aplicației eToken CEC Bank, după logare se accesează meniul Setări, submeniul ”Schimbă codul PIN”, se introduce codul PIN vechi, apoi se introduce codul PIN nou de două ori (a doua oară pentru confirmare). După setarea noului cod PIN, pe ecranul terminalului mobil este afișat noul indiciu sub formă de steag. În cazul în care se introduce din greșeală codul PIN vechi de 3 ori consecutiv greșit, aplicația se blochează și este afișat mesajul "Token-ul a fost blocat", fiind necesară contactarea Call Center-ului în vederea transmiterii unui cod de activare.

10. Ce se întâmplă dacă am introdus un cod PIN greșit?

a) Dispozitiv de autentificare digipass
În cazul în care se introduce de 3 ori consecutiv un PIN greșit, apare mesajul "FAIL 3 LOCK PIN”, iar dispozitivul se blochează. Pentru deblocare:
- apelează telefonic serviciul suport clienți al Băncii la numărul 0800 800 848 sau +40-(0)21-202.50.50;
- deschide dispozitivul apăsând pe butonul marcat cu triunghi. Acesta va afișa un cod pe care va trebui să îl transmiți personalului Băncii;
- vei primi un alt cod furnizat de Bancă, pe care va trebui să-l introduci folosind tastatura dispozitivului. În acest moment dispozitivul este deblocat și îl vei putea folosi din nou, după ce vei stabili un nou PIN.

b) Dispozitiv de autentificare sub formă de card bancar
În cazul în care se introduce de 3 ori consecutiv un PIN greșit, apar succesiv mesajele:
- PINERR>1, PINERR>2, iar după PINERR>3 este afișat: PUK>. Se așteaptă introducerea codului pentru deblocarea dispozitivului. Pentru aflarea codului, contactează serviciul Call Center pus la dispoziție de CEC Bank și comunică seria cardului. După introducerea corectă a codului PUK comunicat de Call Center, dispozitivul este deblocat și îl vei putea folosi din nou, după ce vei stabili un nou PIN.

c) Aplicația eToken CEC Bank
După introducerea codului PIN, pe ecranul terminalului mobil este afișat steagul cu rolul de indiciu pentru PIN. În cazul în care indiciul afișat nu corespunde cu cel știut de tine, ai introdus greșit codul PIN. Poți apăsa pe "Nu" pentru a putea reintroduce PIN-ul corect. Dacă în schimb nu îți mai amintești indiciul și crezi că ai introdus codul PIN corect, atunci aplicația eToken CEC Bank va genera un cod de autentificare/autorizare greșit. La introducerea unui cod de autentificare/autorizare de 3 ori consecutiv greșit, se blochează accesul la aplicația CEConline, fiind necesară contactarea Call Center-ului pentru deblocare.

11. Ce trebuie să fac dacă am pierdut sau mi s-a furat dispozitivul de autentificare și autorizare/ terminalul mobil pe care am activat aplicația eToken CEC Bank?

În cazul pierderii sau furtului dispozitivului de tip digipass/token sub formă de card bancar sau al terminalului mobil pe care ai instalat aplicația eToken CEC Bank, anunță imediat serviciul de urgență la telefon +40-(0)21-202.50.50 sau 0800 800 848 pentru blocarea contului de utilizator Internet Banking sau ștergerea serviciului eToken CEC Bank.

12. Cum obțin ajutor?

Pentru a te asista la utilizarea serviciului CEConline, CEC Bank îți oferă următoarele alternative:
- un manual de utilizare care te informează cu privire la modul de accesare a diverselor funcționalități ale serviciului - postat pe site-ul https://www.ceconline.ro;
- un Help contextual la fiecare tip de operațiune afișat în aplicația de Internet Banking în partea dreapta sus “?“;
- un ghid de utilizare a dispozitivelor de autentificare - oferit la semnarea contractului, care poate fi accesat și online pe site-ul www.cec.ro;
- un serviciu de asistență tehnică prin telefon la numerele +40-(0)21-202.50.50 sau 0800 800 848;
- un serviciu de asistență tehnică prin e-mail la adresa suport@ceconline.ro sau serviciul de mesaje din cadrul aplicației de Internet Banking.

13. Tranzacții ce pot fi efectuate prin intermediul contului curent în aplicația CEConline

- vizualizarea extraselor de cont și a tranzacțiilor
- consultarea situației conturilor curente (istoric operatiuni)
- plăți în lei intra și interbancare
- plăți în valută intra și interbancare
- plăți programate (periodice)
- plăți în așteptare (ordine de plata care au indicată o anumită dată de execuție a plății, alta decât ziua curentă)
- încărcare fișiere plăți din aplicațiile clienților în soluția de Internet Banking
- schimburi valutare la curs ferm și curs negociat (pentru sume cu valori de peste 10.000 EURO sau echivalent)
- constituire și lichidare depozite
- remitere confirmări execuție plăți
- plăți către furnizorii de utilități cu care CEC Bank a încheiat convenții

14. Ce tranzacții se pot face prin intermediul contului de card?

Prin intermediul contului de card se pot face plăți INTRABANCARE și INTERBANCARE, precum și către furnizorii de utilități cu care banca are încheiate convenții.

15. În cât timp se efectuează o tranzacție ordonată prin intermediul serviciului CEConline?

După efectuarea fiecărei tranzacții, verifică mesajele primite de la Bancă, pe care le poți vizualiza în meniul Mesaje / Mesaje primite. Acestea vor conține starea operațiunilor transmise către Bancă ("procesată cu succes", "rejectată cu eroarea...", "va fi executată în următoarea zi bancară" etc).

IMPORTANT! Ora limită de procesare pentru fiecare tip de operațiune apare în partea de jos a ecranului.

16. Soția mea/soțul meu poate avea acces la CEConline cu același nume de utilizator?

Atât numele de utilizator cât și PIN-ul digipass-ului/ token-ului sub formă de card bancar/ aplicației eToken CEC Bank sunt strict personale. Dacă le comunici unei terțe persoane, o faci pe propria răspundere.

17. Se pot efectua tranzacții și noaptea sau în weekend?

Da. Serviciul CEConline poate fi accesat 24 de ore din 24, 7 zile din 7, oferindu-ți acces la informațiile private despre conturile personale oricând și de oriunde din lume. Totuși, din motive tehnice, uneori serviciul poate fi întrerupt pentru o perioadă scurtă de timp. Tranzacțiile ordonate pe timpul nopții și în weekend vor fi prelucrate în următoarea zi lucrătoare. Pentru a verifica efectuarea acestora te rugăm să consulți mesajele primite de la bancă în meniul Mesaje / Mesaje primite.

18. Care sunt operațiunile gratuite?

Operațiunile gratuite prin intermediul serviciului CEConline sunt cele legate de soldul conturilor și al extraselor de cont, operațiunile între conturile proprii (constituire/lichidare, depozite schimburi valutare) și plățile intrabancare în lei, inclusiv plățile către furnizorii de utilități cu care CEC Bank a încheiat convenții.

19. Ce înseamnă “phishing”?

"Phishing" este o fraudare a informațiilor bancare. De obicei apare ca un presupus mesaj de la bancă în care trebuie să dai click și sunt capturate informațiile tale bancare (parola de acces, număr card etc.).

Ignoră asemenea mesaje! CEC Bank nu îți va cere niciodată datele de conectare la aplicația CEConline (prin telefon sau e-mail). Aceste coduri sunt personale și nu trebuie dezvăluite nimănui.

Ignoră email-urile care par a veni din partea CEC Bank și îți cer conturile bancare, numerele de card sau codurile de securitate CEConline. Acestea sunt trimise de persoane ce încearcă să îți fure codurile secrete și să aibă astfel acces la conturile tale.

Nu accesa link-uri găsite în e-mail-uri sau în website-uri care te redirectează către pagini web unde ți se cer numerele contului și cardului și/sau codurile de securitate CEConline. În cazul în care primești genul acesta de e-mail-uri suspecte, te rugăm să le redirecționezi imediat (la adresa de e-mail: suport@ceconline.ro) și să le ștergi din căsuța ta de e-mail.