OUG 113/2009 privind serviciile de plată



Impactul OUG 113/2009 asupra cardurilor de debit

 

Impactul OUG 113/2009 asupra cardurilor de credit

OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori

Info clienți

 

Începând din data de 21.06.2010, CEC Bank aplică prevederile OUG 50/2010, referitoare la contractele de credit pentru consumatori.

Actul normativ transpune în legislația românească prevederile Directivei Europene nr. 48/2008/CE asigurând un cadru de reglementare unitar la nivelul Uniunii Europene.

Măsurile prevăzute de OUG 50/2010 vizează atât creditele existente în oferta CEC Bank cât și cele aflate în derulare la dată de 21.06.2010, dată intrării în vigoare a actului normativ.

CEC Bank a notificat prin scrisori toți clienții persoane fizice care au un credit în derulare, acordat până la 21.06.2010, și cărora le sunt incidente prevederile Ordonanței, invitându-i la banca pentru semnarea actelor adiționale care conțin modificările impuse prin actul normativ.

Conform noului cadru legislativ, clienții CEC Bank beneficiază de următoarele avantaje:

  • raportarea dobânzii la indice de referință public (ROBOR 3M) la care se adaugă o marja de risc care rămâne fixă pe toată durata creditului
  • limitarea dobânzilor penalizatoare, în anumite circumstanțe prevăzute de lege

Textul integral al Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 50/2010 este disponibil clienților la secțiunea Legislație.

 

Contracte credite cu acces prin card valabile incepând cu 21.06.2010

 

Acte adiționale pentru contractele de credit cu acces prin card în derulare la 21.06.2010

 

Legislație

Contestare tranzacție card

Pentru a contesta o tranzacție efectuată printr-un card CEC Bank, îți punem la dispoziție mai multe variante. Depunem toate eforturile pentru rezolvarea contestației în cel mai scurt timp posibil.

 

Cum poți contesta o tranzacție efectuată printr-un card CEC Bank?

  • Prin apel telefonic la numerele +40-(0)21.202.69.99, +40-(0)21.315.71.00 sau +40-(0)21.202.50.50
  • Direct pe site-ul Bancii, la secțiunea Contact, urmând doar cațiva pași simpli*
  • La sediul oricarei unități teritoriale a Banci

*Selectează opțiunea "Vreau să: Contest o tranzacție efectuată prin card CEC Bank". În funcție de tranzacția reclamată, alege "Contestație tranzacție recunoscută/autorizată" sau "Contestație tranzacție nerecunoscută/neautorizată" și apoi descarcă fie varianta .DOC (formular editabil, care poate fi încărcat pe site imediat după completare), fie varianta .PDF (această trebuie printată, completată, semnată, scanată și abia apoi încărcată pe site). Dacă dispui și de alte documente (ex. chitanțe EPOS), le poți încarcă și pe acestea.