Pentru îmbunătățirea experienței dumneavoastră de navigare, acest site folosește cookies.
Orice prelucrare a datelor personale se va face doar în baza acordului dumneavoastră.
Vă puteți schimba opțiunea în orice moment, prin modificarea setărilor în browserul dumneavoastră.

Educatia financiara este procesul prin care dobandim cunostinte, abilitati care ne permit sa luam decizii mai bune in ceea ce priveste gestionarea resurselor noastre, sa facem analize pe baza informatiilor obtinute zilnic si sa stim cui sa cerem ajutor sau sfaturi pentru a obtine mai multe beneficii din banii nostri. Aceasta te ajuta sa cunosti momentul in care trebuie sa te opresti sa mai cheltuiesti dar si momentul in care trebuie sa actionezi ca sa acumulezi resurse.

Fiecare produs achizitionat de voi si de parintii vostrii inseamna bani. Banii obtinuti din salarii, pensii si din alocatii reprezinta veniturile familiei. Pentru a va putea satisface nu numai nevoile, ci si dorintele, de cele mai multe ori este necesara o suma suplimentara de bani, iar acestia pot fi obtinuti prin economisire.

Ce este economisirea?

Economisirea reprezinta diferenta intre venituri si cheltuieli. Pentru ca o familie sa nu aiba cheltuieli mai mari decat veniturile totale realizate de membrii familiei, este recomandat sa-si intocmeasca un buget de venituri si cheltuieli.

CE faci cu banii? CUM ii gospodaresti?

Parintii trebuie sa-si incurajeze copiii sa aiba un comportament pozitiv privind administrarea banilor. Ei trebuie sa le transmita acestora valori fundamentale privind banii pentru a-i ajuta sa deprinda obiceiuri financiare sanatoase si sa constientizeze importanta unui comportament responsabil si activ.

Contul curent este principalul produs financiar oferit de banci deoarece prin intermediul lui se deruleaza principalele operatiuni: depuneri si retrageri numerar, diverse plati si incasari. Contul curent permite incasarea salariului, a pensiei, a alocatiei, a dobanzilor aferente depozitelor, precum si plata facturilor, transferul unei sume de bani in regim simplu sau de urgenta.

Contul de economii este varianta cea mai flexibila de economisire. Contul permite depuneri si retrageri de numerar oricand si ofera o dobanda mai mare decat contul curent. In plus, bancile nu penalizeaza clientii atunci cand retrag bani, dar pot impune, in unele cazuri, mentinerea unei sume minime in cont. Diferenta fata de depozit este faptul ca nu este necesar sa se constituie pe un anumit termen (1 luna, 3 luni, 12 luni etc.), pentru ca sumele existente in cont sa beneficieze de dobanda si asta deoarece dobanda se calculeaza la soldul zilnic (suma totala existenta in cont la sfarsitul fiecarei zile).

Depozitul este produsul clasic de economisire, ce ofera si cea mai mare dobanda din cele trei variante. Acesta se poate constitui la banca pe orice termen iti este convenabil, adica de la 1, 3, 6, 12, 24 sau 36 de luni. De asemenea, poti alege ca dobanda stransa in perioada fixata sa se cumuleze cu depozitul initial (se capitalizeaza) si sa se prelungeasca apoi automat, pe aceeasi perioada stabilita. Rata anuala a dobanzii este fixa pe perioada de constituire a depozitului.

Dupa deschiderea contului, veti fi titulari de cont si puteti sa adaugati de cate ori doriti bani la cei existenti la banca, prin efectuarea de operatiuni.

Locul cel mai potrivit in care puteti sa va pastrati economiile este banca. Banii vostrii sunt in siguranta atunci cand ii pastrati la banca.

Conform legilor statului, minorii intre 14-18 ani vor fi insotiti la semnarea documentelor de reprezentantii legali. Semnarea formularelor se face dupa parcurgerea cu atentie a acestora, doar in prezenta angajatilor bancii.

Documente necesare:

  • Actul de identitate al parintelui/ parintilor/ reprezentantului legal;
  • Certificatul de nastere/ actul de identitate al titularului minor;
  • Documente care atesta calitatea de reprezentant legal, in cazul tutorelui/ curatorului special.

La noi la banca puteti sa economisiti in "Depozitul pentru copii". Primul pas pe care trebuie sa-l faceti este sa veniti la orice agentie sau sucursala CEC Bank cu unul dintre parintii vostri si sa va deschideti un depozit pe numele vostru. Astfel, voi ati devenit clientii bancii. Depozitul contine numele vostru, asa incat banca stie ca aceia sunt banii vostri. Deschiderea depozitului se face prin simpla intoducere in calculatorul bancii a datelor voastre personale (nume, prenume, numar, serie date carte identitate, cod numeric personal, adresa). Valoarea depozitului la constituire este de minimum 500 lei/200 euro. Pentru depunerile ulterioare, suma minima este de 100 lei/ 50 euro. Termenul pe care se poate constitui un astfel de depozit este de 12 luni, iar dobanda se calculeaza la soldul zilnic si se capitalizeaza anual, adaugandu-se la soldul depozitului.

Sumele depuse sunt garantate de Fondul de Garantare a Depozitelor in Sistemul Bancar. De asemenea puteti beneficia de un card de debit, VISA ADOLESCENT. Varsta minima pentru obtinerea unui card de debit este de 14 ani. Daca nu ai peste 18 ani, pentru emiterea unui astfel de card trebuie sa vii in oricare dintre sucursalele noastre impreuna cu unul dintre parinti sau cu tutorele legal. Nu uita sa ai la tine actul de identitate! Cardul tau de la banca este implicit activ pentru plati pe internet, securizate. Poti retrage de la orice bancomat sau POS suma de 500 lei/zi. Aceasta suma poate fi majorata numai cu acordul unuia dintre parinti.

Cum ma protejez de fraudele din tranzactii cu cardul?

  • in primul rand nu pastra PIN-ul intr-o forma usor de recunoscut pentru alte persoane (notat pe card, telefon, pe o hartie, intr-o agenda etc.);
  • modifica gratuit PIN-ul la orice bancomat CEC Bank cu unul pe care il tii usor minte (de preferinta, diferit de combinatii de cifre din data nasterii);
  • ai grija ca in momentul introducerii PIN-ului la un bancomat sau la un POS, acesta sa nu fie vazut de alte persoane din preajma ta;
  • nu imprumuta cardul nimanui si nu oferi datele cardului nimanui;
  • nu da curs solicitarilor de a-ti actualiza datele cardului intr-un link venit pe mail. Noi nu vom solicita niciodata astfel de actualizari de date ale cardului; solicitarile sunt venite de la persoane care colecteaza aceste date si le utilizeaza pentru a sustrage fraudulos sume de pe card;
  • anunta-ne imediat ce observi ca lipseste cardul, fie ca a fost pierdut sau furat, la Telverde: 0 800 800 848 non-stop sau la +40-(0)21-202.50.50 Suport carduri clienti, Internet Banking si Mobile Banking;
  • consulta periodic extrasul de cont pentru a sesiza eventuale sume pe care nu le-ai autorizat, cerandu-ne, eventual, sa iti activam serviciul Info SMS CEC Bank pentru a fi permanent informat de tranzactiile care se efectueaza cu cardul tau;
  • inroleaza-ti cardul in serviciul 3D Secure, serviciul de comert electronic securizat. Puteti cumpara on-line in deplina siguranta, gratie tehnologiei 3D Secure, implementata de Organizatiile Internationale de carduri Visa si Mastercard.

Prin serviciul Info SMS CEC Bank, daca esti client al bancii si esti posesor de card Visa sau Mastercard, poti primi mesaje despre tranzactiile efectuate cu cardul (suma utilizata, data, ora, locatia), soldul disponibil si orice alte operatiuni de plati si incasari din contul atasat cardului.