Pentru îmbunătățirea experienței dumneavoastră de navigare, acest site folosește cookies.
Orice prelucrare a datelor personale se va face doar în baza acordului dumneavoastră.
Vă puteți schimba opțiunea în orice moment, prin modificarea setărilor în browserul dumneavoastră.

In S1 2020, profitul net al bancii s-a ridicat la 184,4 mil lei, peste nivelul bugetat, reprezentand aproximativ 49% din profitul inregistrat la nivelul intregului an 2019

Activele totale ale bancii au crescut in primul semestru cu cca. 10% fata de finele anului 2019, la peste 36 de miliarde de lei

CEC Bank, institutia financiara cu cea mai lunga traditie si cea mai extinsa retea teritoriala din Romania, ramane o banca solida si profitabila. CEC Bank a incheiat primul semestru din 2020 cu un profit net de 184,4 mil lei, conform rezultatelor preliminare, neauditate, peste nivelul bugetat. Profitul din primul semestru reprezinta 49% din profitul inregistrat la nivelul intregului an 2019.

"In primul semestru din 2020, am luat o serie de masuri pentru a ne adapta la provocarile legate de pandemia COVID-19, dar in acelasi timp, am continuat sa implementam strategia de modernizare a bancii si de consolidare a pozitiei pe piata. Am luat toate masurile necesare pentru siguranta clientilor si angajatilor nostri si am fost alaturi de clientii a caror situatie financiara a fost afectata. In acelasi timp, am continuat sa finantam economia Romaniei. Activele totale ale CEC Bank au inregistrat o crestere sustinuta, de circa 10% in primul semestru, fata de sfarsitul lui 2019, atingand nivelul de 36,1 de miliarde de lei. Am accelerat eforturile de digitalizare: am lansat CEC_IN, un flux care permite contractarea serviciilor bancare de la distanta, CEC Bank fiind printre primele banci din Romania cu un astfel de sistem, am implementat sisteme de plata contactless de pe telefon sau ceas, am adus multiple imbunatatiri serviciului de mobile banking si am demarat un amplu program de investitii pentru modernizarea bancomatelor", a declarat Bogdan Neacsu, director general al CEC Bank.

In primul semestru, veniturile nete din dobanzi au fost stabile, ridicandu-se la circa 555 milioane lei, in timp ce veniturile nete din comisioane au inregistrat o crestere de 5,4% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la valoarea de 124 milioane lei, pe fondul cresterii numarului de clienti si de operatiuni. Raportul cost - venit a continuat sa se imbunatateasca, situandu-se la sfarsitul primului semestru in partea inferioara a intervalului 50%-55%, fiind in continuare sub media inregistrata in sistemul bancar, cu toate ca banca opereaza cea mai extinsa retea teritoriala, de peste 1.000 de unitati.

Sursele atrase de la clienti au crescut cu 8% fata de sfarsitul anului trecut, depasind nivelul de 30 de miliarde de lei, persoanele fizice avand o pondere de 75%. Pe segmentul persoanelor fizice, cresterea a fost de peste 5%, iar pe segmentul persoanelor juridice, de peste 17%.

Portofoliul de credite, la valoare bruta, acordate clientelei a crescut cu circa 3% fata de sfarsitul anului trecut. In cazul persoanelor fizice, cresterea a depasit 4% la nivelul intregului portofoliu, urcand la aproape 10% in cazul creditelor pentru locuinte.

In cazul creditelor acordate companiilor, banca a inregistrat o crestere de circa 3% a portofoliului, creditele de investitii si cele pentru finantarea activitatii curente inregistrand ritmuri de crestere relativ egale. Cel mai mare volum al finantarilor a avut ca destinatie domeniile agricultura, industrie si comert. In contextul in care, dupa declararea starii de urgenta am asistat la o scadere a cererii de credite, dar si la o nevoie crescuta de finantare a bugetului de stat, banca si-a intensificat activitatea pe piata titlurilor de stat, soldul activelor de aceasta natura crescand la 12,7 miliarde lei, fata de 7,7 miliarde lei soldul in decembrie 2019.

In conditiile cresterii activelor CEC Bank cu circa 10%, peste ritmul de crestere mediu la nivelul sistemului bancar (4,7%), cota de piata a CEC Bank a crescut de la 6,64%, la sfarsitul lui 2019, la 6,96%.

Rata creditelor neperformante a crescut la 6,49%. Cresterea se datoreaza in principal modificarii reglementarilor privind modul de raportare, incepand cu data de 30.06.2020, anumite categorii de active (RMO, depozite la banci) nemaifiind incluse in baza de calcul, iar expunerile neperformante nemaifiind diminuate cu valoarea provizionului pentru dobanda depreciata (unwinding).

Banca inregistreaza o acoperire confortabila a creditelor neperformante cu provizioane si garantii, de peste 210%.

In primul semestru, CEC Bank a inregistrat cheltuieli cu ajustari pentru pierderi asteptate aferente creditelor in valoare de circa 100 de milioane de lei, tinand cont de perspectivele de deteriorare a indicatorilor macro-economici.

La sfarsitul semestrului 1 din 2020, rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 25,65%, semnificativ peste nivelul cerintei globale de capital (OCR) aplicabila bancii. Rata de rentabilitate a capitalurilor a fost de 9,02%.

Masuri luate de CEC Bank in contextul COVID-19

  • In luna martie, CEC Bank a lansat fluxul CEC_IN, care permite contractarea serviciilor bancare online 100%, fara deplasari la banca, de catre clientii din Romania si din diaspora. Pachetul oferit prin acest flux include cont curent, card bancar si acces la Mobile Banking.
  • In contextul crizei COVID-19, banca a acordat amanari la plata in cazul a peste 14.000 de clienti (persoane fizice si juridice), din care peste 10.000 clienti au apelat la solutiile proprii ale bancii, iar peste 4.000 de amanari la plata au fost acordate in baza OUG 37/2020.
  • Toti clientii bancii au beneficiat de acces GRATUIT la aplicatia de Mobile Banking, timp de 6 luni.
  • CEC Bank a emis in mod GRATUIT carduri de debit pentru clientii care isi ridicau pensiile in numerar de la ghiseele bancii si a asigurat trimiterea acestora, fara costuri, la adresa de domiciliu. In plus, Banca a facilitat incasarea pensiilor in numerar, la domiciliu, pentru clientii CEC Bank din comunele si orasele mici, unde nu aveau acces la unitati sau ATM-uri CEC Bank sau in cazul celor care nu se puteau deplasa.
  • CEC Bank a lansat oferte promotionale pentru refinantarea creditelor de consum si pentru achizitia de locuinte dedicate salariatilor din spitalele COVID. In cazul creditelor pentru refinantarea imprumuturilor de consum, oferta a constat in: dobanda fixa de 5,5% pe an, cea mai mica de pe piata, fara alte comisioane. La momentul respectiv, dobanda medie in sistemul bancar la creditele din portofoliu era de circa 10,5%. In cazul creditelor pentru locuinte, banca a venit cu o oferta mai avantajoasa decat prin "Prima Casa": dobanda la lei de 4,19% anual (IRCC + marja anuala de doar 1,75 pp) si comision de administrare de 0,15% anual.
  • Programul IMM Invest a determinat revigorarea cererii de credite pe acest segment. Banca a primit 4.300 de solicitari, din care aproape 900 au fost aprobate, iar alte circa 2.200 sunt in diverse etape de aprobare.