1. Ce este CEC Bank Mobile Banking?

CEC Bank Mobile Banking este un instrument de plată la distanță prin care clienții pot efectua diferite operațiuni bancare, prin intermediul unei aplicații instalate pe un terminal mobil de tip smartphone sau tabletă cu conexiune la Internet.

2. Cum obțin acces la CEC Bank Mobile Banking? Vreau și eu!

Deschide un cont curent in lei la CEC Bank, în cazul în care nu ești deja client al Băncii

Completează contractul pentru utilizarea serviciului și cererea de acces la serviciul CEC Bank Mobile Banking

Trebuie să deții un terminal mobil (smartphone sau tableta) cu sistem de operare Android minim versiunea 4.x (cu rezoluție mai mare de 480x800) sau iOS minim versiunea 9.x, nealterate (NU sunt suportate dispozitive Jailbreak sau root!)

Trebuie să deții un număr de telefon și servicii de telefonie mobilă furnizate de un operator de telecomunicații la care Banca va remite SMS-ul conținând codul de activare și link-ul de descărcare aferent Google Play sau App Store. Descarcă și instalează aplicația direct pe dispozitivul tău mobil

Trebuie să ai o conexiune la Internet oferită de furnizorul de servicii de telefonie mobilă sau cu acces la rețele Wi-Fi - serviciile pot fi accesate DOAR de pe smartphone-urile conectate la servicii de Internet și date

Trebuie să îți setezi un cod PIN, necesar pentru autentificarea în aplicație și semnarea tranzacțiilor

Ulterior se poate seta și autentificarea biometrică, prin recunoașterea facială sau a amprentei pe telefoanele compatibile

3. Ce avantaje am dacă folosesc CEC Bank Mobile Banking?

Acces la conturile tale, direct pe dispozitivul tău mobil (smartphone sau tableta cu conexiune la Internet)

Simplitate, siguranță și disponibilitate 24/7

Comisioane reduse cu 60% față de tariful standard la transferurile interbancare

100% reducere față de tariful standard la transferurile intrabancare

Transferuri între conturile proprii, schimburi valutare la curs ferm și constituire/ lichidare depozite în regim non-stop

Acces la produsele și serviciile noastre bancare 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână. Poți să efectuezi diverse operațiuni bancare, de la birou, de acasă sau de oriunde în lume. Tot ceea ce îți trebuie este un terminal mobil și o conexiune Internet. Câștigi timp, bani și confort.

4. Cum este protejată transmiterea informațiilor între tine și Bancă? Sunt sigure tranzacțiile? Care sunt garanțiile?

În platforma de Mobile Banking, codul unic de activare este generat de mecanisme încapsulate în cadrul aplicației publicate de către Bancă în magazinele virtuale (Google Play pentru Android și App Store pentru iOS) și este comunicat clientului prin SMS. Autentificarea în aplicația de Mobile Banking se face cu ajutorul unui generator de parole unice (token software) integrat în aplicație (transparent pentru utilizator). Activarea token-ului se face pe bază de cod PIN ce conține între 6-8 caractere numerice. Utilizatorul final introduce PIN-ul, acest cod fiind folosit pentru accesarea cheii secrete a tokenului și pentru generarea parolelor dinamice. PIN-ul este validat implicit prin validarea parolei dinamice pe server și nu este validat de aplicația mobilă instalată la client. Implementarea Tokenului mobil se bazează pe OATH (http://www.openauthentication.org) și pe principiile și algoritmii recomandați în această inițiativă. La introducerea de 3 ori a unui cod PIN greșit, aplicația este blocată și va fi necesară reluarea procesului de activare a aplicației CEC Bank Mobile Banking. Token-ul software integrat în aplicație este utilizat pentru semnarea digitală a tranzacțiilor cu informațiile specifice acestora, asigurând astfel non-repudierea. Autorizarea unei tranzacții de către client în aplicația CEC Bank Mobile Banking este reprezentată de apăsarea butonului “Plătește” urmată de introducerea PIN-ului (cu excepția transferurilor între conturile proprii, a constituirilor și lichidărilor de depozite și a schimburilor valutare, unde nu este necesară introducerea codului PIN). Sistemul deconecteaza automat un utilizator după maximum 3 minute de inactivitate; pentru relogarea în aplicație, clientul este obligat să își reintroducă PIN-ul.

5. Ce este codul de activare?

Codul de activare al aplicației CEC Bank Mobile Banking este format din 2 grupuri de câte 8 cifre transmise de Bancă prin SMS clientului. După parcurgerea etapelor de descărcare a aplicației din magazinele virtuale și instalarea acesteia pe terminalul mobil deținut, este necesară introducerea codului de activare livrat de Bancă în aplicația de Mobile Banking în vederea setării unui PIN necesar autentificării și semnării tranzacțiilor. Codul de activare este valabil 48 de ore de la transmiterea acestuia de Bancă. În cazul în care clientul nu și-a activat serviciul în acest interval de timp, trebuie contactat serviciul Call Center în vederea retrimiterii unui SMS cu un nou cod de activare.

IMPORTANT! Îți recomandăm să NU scrii codul de activare într-un loc vizibil și nici să nu-l divulgi.

6. Cum se face identificarea personală? Ce este PIN-ul? Ce este autentificarea biometrică?

PIN-ul aplicației CEC Bank Mobile Banking este o succesiune de 6-8 cifre configurabile de către client după parcurgerea etapelor de descarcare a aplicației din magazinele virtuale, instalare a acesteia pe terminalul mobil deținut și, respectiv, introducerea codului de activare livrat de către Bancă. Identificarea personală se face pe baza acestui PIN stabilit de client și poate fi schimbat ulterior. Token-ul software integrat în aplicație este utilizat pentru autentificarea în aplicație și semnarea digitală a tranzacțiilor, cu informațiile specifice acestora, asigurând astfel non-repudierea. Autorizarea unei tranzacții de către client în aplicația CEC Bank Mobile Banking este reprezentată de apăsarea butonului "Plătește", urmată de introducerea PIN-ului (cu excepția transferurilor între conturile proprii, a constituirilor și lichidărilor de depozite și a schimburilor valutare, unde nu este necesară introducerea codului PIN).

Autentificare biometrică - accesul în aplicația CEC Bank Mobile Banking se poate face și prin utilizarea amprentelor stocate în telefonul mobil al clientului, precum și prin recunoașterea facială pe telefoanele compatibile; după minimum 3 încercări consecutive eșuate (numărul acestora depinde de sistemul de operare), aplicația va permite comutarea în modul de autentificare prin PIN.

IMPORTANT! Pentru a asigura securitatea tranzacțiilor, îți recomandăm să NU scrii codul PIN într-un loc vizibil și nici să nu-l divulgi.

7. Cum schimb PIN-ul?

Numai după autentificarea în aplicație, clientul are posibilitatea să își schimbe PIN-ul. Pentru acest lucru este necesară accesarea meniului Setări - Setări utilizator.

8. Ce se întâmplă dacă am introdus un cod PIN greșit?

La introducerea de 3 ori consecutiv a unui cod PIN greșit, aplicația este blocată și va fi necesară reluarea procesului de activare a aplicației CEC Bank Mobile Banking. Pentru reactivare, apelează telefonic serviciul suport clienți al Băncii la numerele +4(0)21 202.50.50 sau 0 800 800 848 (apel gratuit în rețeaua Telekom). După identificare, vei primi prin SMS un alt cod de activare al aplicației CEC Bank Mobile Banking, format din 2 grupuri de câte 8 cifre.

ATENȚIE: Codul de activare și codul PIN sunt strict personale. Dacă le comunici unei terțe persoane, o faci pe propria raspundere!

9. Ce trebuie să fac dacă am înlocuit/ pierdut sau mi s-a furat terminalul mobil?

În cazul pierderii sau furtului terminalului mobil, anunță imediat serviciul Call Center de urgență la numarul +4(0)21 202.50.50 sau 0 800 800 848 (apel gratuit în rețeaua Telekom) pentru blocarea accesului la serviciul de Mobile Banking pentru toate terminalele mobile. În cazul înlocuirii, dar și al pierderii sau furtului terminalului mobil, vino în cea mai apropiată agenție CEC Bank și completează anexa corespunzătoare!

10. Cum obțin ajutor?

Pentru a te asista la utilizarea serviciului CEC Bank Mobile Banking, CEC Bank îți oferă următoarele variante:
- un manual de utilizare care te informează cu privire la modul de accesare a diverselor funcționalități ale serviciului, postat pe site-ul www.cec.ro;
- un tutorial de utilizare, disponibil atât în secțiunea publică, cât și privată a aplicației CEC Bank Mobile Banking;
- un serviciu de asistență tehnică prin telefon la numerele +4(0)21 202.50.50 sau 0 800 800 848 (apel gratuit în rețeaua Telekom);
- un serviciu de asistență tehnică prin completarea formularului de contact de la adresa https://www.cec.ro/contact, prin selectarea opțiunii "Vreau să transmit un mesaj referitor la serviciul de Mobile Banking"

11. Ce tranzacții pot fi efectuate prin intermediul contului curent în aplicația CEC Bank Mobile Banking?

Plăți în lei și în valută, între conturile proprii, intra și interbancare

Programare ordine de plată periodice

Plăți în așteptare - ordine de plată care au indicată o anumită zi de execuție a plății, alta decât ziua curentă

Schimburi valutare la curs ferm NON STOP (pentru sume cu valori de până la 10.000 EURO inclusiv sau echivalent în altă valută)

Constituire și lichidare depozite NON STOP

Plăți de facturi de utilități cu care CEC Bank a incheiat convenții, inclusiv prin scanarea codului de bare

12. Ce tranzacții se pot face prin intermediul contului de card?

Prin intermediul contului de card se pot face plăți INTRABANCARE și INTERBANCARE, precum și plăți către furnizorii de utilități cu care Banca are încheiate convenții.

13. Se pot efectua tranzacții și noaptea sau în weekend?

Da. Serviciul CEC Bank Mobile Banking poate fi accesat 24 de ore din 24, 7 zile din 7, oferindu-ți acces la informațiile private despre conturile personale oricând și de oriunde din lume. Totuși, din motive tehnice, uneori serviciul poate fi întrerupt pentru o perioadă scurtă de timp. Ora limită de procesare pentru fiecare tip de operațiune apare în partea de sus a ecranului. Anumite tranzacții ordonate pe timpul nopții și în weekend vor fi prelucrate în următoarea zi lucrătoare. În meniul "Listă tranzacții", după selectarea contului dorit, poți vizualiza debitările și creditările aferente.

14. Care sunt operațiunile gratuite?

Soldul conturilor și al vizualizării listei de tranzacții

Operațiunile între conturile proprii (inclusiv constituire/lichidare depozite, schimburi valutare)

Plățile intrabancare în lei, inclusiv plățile către furnizorii de utilități cu care CEC Bank a încheiat convenții

 

CEC arrow down
CEC product pdf